KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

Van Nha Thrang naar Ho Chi Minh

Beste vrienden, familie, collega's en kennisen!

Wij vinden het natuurlijk erg leuk dat jullie ons volgen en vinden het leuk jullie reacties te lezen! Bedankt daarvoor! Wij hebben gemerkt dat er wel eens wat vragen waren, maar bij het schrijven van de volgende blog was het toch weer even snel tussen het reizen door waardoor we dit wel eens vergaten (wij hebben het zo druk!). Aangezien er bij de afgelopen blog ook weer verschillende vragen zijn lassen wij een vragen uurtje in! We proberen hier de vragen van de vorige blogs te beantwoorden. Spannend zo'n eerste keer!

Sander: Helaas waren ze niet echt aan het tennisen op de Australian open! Wel enkelingen op de banen van het complex, waar er denk ik wel 30 van waren. Ps: ja wij lachen idd nog wel om je woordgrappen hoor! :D

Julliette: In vietnam blijven we ongeveer een week of 3. Even kijken hoe het loopt, zitten nu in het begin van onze derde week en arriveren in Ho Chi Minh city (Saigon). De foto's staan trouwens bij de link rechtsonder bij onze site. Hier is een link naar Picasa, waar je onze foto's kan downloaden. De hitte valt hier nog wel erg mee. Het blijkt hier toch wel winter te worden. Het is dan ongv 25 graden bewolkt. Voor ons prima te doen, de plaatselijke bevolking loopt alleen wel in winterjassen as het kouder wordt! Echter hoe verrder zuidelijk we gaan, hoe warmer het wordt. Heel veel plezier met jouw reis natuurlijk! Maak je maar niet druk om dat eten met stokjes, leert snel en is eigenlijk wel lekker eten met die dingen!

mama Sander: Helaas hebben we dit treurige nieuws ook vernomen... Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd! Verder kunnen we inderdaad niet alles eten, en ja we hebben ook last van onze maag gehad!

Thea: (Ronald:) Hoi Thea, erg leuk telkens van je te horen en dat jij ook onze verhalen volgt! We proberen het om de beurt de blog bij te houden. Maar dit houdt Met andere woorden in dat ik bijna alle blogs heb getypt. Laatst nog even een mailtje gestuurd naar Kees, hoorde dat hij veel hielp in Zaandam maar dat alles wel weer goed gaat :)

Nolden: Er is nog geen steeds geen aanstaand huwelijk. Azie is trouwens echt wat voor jouw, alles is hier zo goedkoop!
Nikki: Sappige verhalen? Ja er heerst een censuur op de berichtgeving. Zo mochten wij van je broer al niet de verhalen posten die al een klein beetje sappig waren, maar wel echt humor waren. Helaas dus nog even wachten tot we thuis zijn dan kan je ons ondervragen!

Marianne: Dank je wel! Daar komt ie dan volgens familie traditie: 'Dank u Sinter-klaaaaaaaas-je!'. We zullen zsm wat foto's van Vietnam online plaatsen als we weer goed internet hebben. (Ondertussn zijn ze geupload we hebben hier goed internet)

Mochten er nog meer vragen zijn, dan hebben wij binnenkort vast wel weer zo'n weer een nieuw vragen uurtje!

Onze laatste blog eindigde bij onze feestbestemming, Nha Thrang. Wij hoeven er niet aan toe te voegen dat wij ons uitstekend hebben vermaakt! Hier zouden de wegen tussen ons en onze Zwitserse vriend scheiden. Echter, tijdens het schrijven van deze blog zoeken wij hem en meerdere anderen die we hebben ontmoet alweer op in Ho Chi Minh city (Saigon) en gaat het feest vast weer verder! In Nha Thrang hebben we onder andere een boottocht gedaan, de boozecruise. Deze trip stond in het teken van eilandhoppen, zwemmen en vooral veeel drinken. Om 10 uur 's morgens kwam de barman bijvoorbeeld al het dek op met heel veel bier om te vertellen dat het Beer'o-clock was. Het hoogtepunt van de dag was de Vietnameze liveband waarbij de gehele boot verplicht was om van het dak van de boot te komen en te gaan kijken. De band speelde bekende Westerse nummers met een Vietnamees accent. Erg lachwekkend. Na de band konden we gratis shotjes halen bij de floating bar. Toen het woord gratis viel sprong iedereen vanaf het bovendek het water in, om drijvend op een band rond de bar te hangen. Na de cruise zijn we uitgegaan in het centrum van Nha Thrang. Het was een zeer geslaagde avond die voor Ronald in een mineur eindigde. Toen we namelijk na het uitgaan aankwamen bij onze dormroom en de deur opendeden zagen we de Deense bovenbuurvrouw van Ronald overgeven naast haar bed, naar beneden dus... Op zijn bed en backpack!

Na Nha Thrang vervolgde wij onze weg naar Dalat, een bergdorpje. In dit bergdorpje is de temperatuur een stuk kouder (20 graden!!) en wil het wel eens vaker regenen, zoals wij gemerkt hebben tijdens het scooterrijden waar we belanden in onze eerste tropische regenbui. Één van de dagen in Dalat hebben we namelijk op de best mogelijke manier Vietnam verkend: per scooter. Dit scooterrijden viel ons 100% mee. Als je op de weg rijd moet je je begeven in de goede stroming van scooters en vooral veel toeteren! We moeten wel toegeven, dit is een veel efficientere manier om ergens te komen in vergelijking met onze stoplichten. We zijn deze dag met onze gehuurde tourguide naar erg mooie plekken geweest. We hebben deze dag heel veel gezien! Giant elephant waterfall, prachtige bloemen velden, de groentenplantages van HAK, een kledingfabriek en koffie en theeplantes. Grappig om te vertellen wij het process van de speciale weaselcoffee hebben gezien. Dit houdt in dat ze wezels hebben opgesloten in hokjes. Deze wezels krijgen de hele dag een menukaart met 1 gerecht voorgeschoteld, koffiebonen. Vervolgens poepen ze deze weer uit en men laat deze daarna drogen. Et voila, de koffiebonen (die best lekker ruiken) zijn gereed om een goed bakkie mee te zetten!

Gelukkig trouwens dat we geen bekeuring hebben gekregen, aangezien we pas bij het terugbrengen van de scooters erachter kwamen dat er een snelheidslimiet van 40 km/u gold. Wij dachten dat de scooters van de lokale bevolking niet harder konden. Vandaar dat wij vaker gebruikt van de begrenzing van de scooters die, in tegenstelling tot Nederland, hier rond 90 km/u ligt. We kunnen overigens ook nog steeds trots vertellen dat we in Australie ook geen bekeuringen hebben gescoord!

De overige tijd in het bergdorp hebben we volgemaakt met rustig aandoen en bijkomen van de mini-uitgaansvakantie in Nha Thrang. Lekker rustig gegeten, gebiljart, het hotel kwijtgeraakt en wat uurtjes gemaakt in de nachten. Nu zijn we dus uigerust op weg naar Ho Chi Minh city waar we de komende paar dagen zullen doorbrengen! Hier gaan we onder andere naar het beroemdste warmuseum van het land en naar de Cu Chi tunnels, een tunnelcomplex waar de Vietcong zich schuilhield voor het Amerikaanse leger. Weer genoeg input voor een nieuwe blog dus!

De groetjes thuis, en tot over een aantal dagen!

Groeten,

Koppes en de Prinsjes

Esmee

Klinkt alsof jullie het heel erg naar jullie zin hebben. Wat gaat het ook allemaal snel he, jullie zijn alweer een tijd weg.
Veel plezier nog de komende tijd en geniet ervan!
Groetjes Esmee, Isobel en Hans

dokter sil

he mannen ,bij de rees of maag klachten!!!!!!!
Drink elke dag een cocacola de echte weleswaar.
Denk aan de meisjes ......dat kunnen wel eens jongens zijn. dat verschil zie je NIET ,vor je het weet zoen je met een kerel.Ha Ha veel plezier
Sil

oma koppes

zo te lezen ,hebben jullie nog steeds veel plezier
houden zo.hier gaat alles prima ondanks de storm en tegenwind. heel veel groetjes uit het boerenland van
oma en opa koppes.

iwona

Hey Ronald
ik volg jullie verhaalen , en ben toch zo stinkend jaloers haha in positive zien naturlijk, fotos zijn ook geweldig, wat zijn dat toch verschillende werelden . Nog veel plezier komende maanden, ik wacht altijd waneer niuewe blog er is. Gr . uit Hoorn

m.ven91@upcmail.nl

hoi jongens grappig dat jullie Dang ontmoet hebben
Nog veel plezier