KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

Laatste dagen Australie

Beste thuisblijvers,

Ons Australische avontuur zit er helaas alweer op. Op het moment van het schrijven van deze blog zitten we namelijk in het vliegtuig richting Bangkok, om vanaf daar de volgende dag door te vliegen naar Hanoi (hoofdstad van Vietnam). Het plan daar is om in iets minder dan 4 maanden rond te reizen door Vietnam, Cambodja, Thailand, Laos, Maleisie en Singapore.

Aan de ene kant vinden we het jammer dat we Australie achter ons laten. We hebben namelijk ongelofelijk veel meegemaakt in onze reis langs de oostkust. We hebben veel mooie dingen gezien en veel verschillende soorten mensen ontmoet. We hebben onder andere gesurfd, barbeque-lessen gekregen van locals, geslapen in de natuur met niemand om ons heen, uitgegaan in Sydney en Ronald schijnt een kameel gezien te hebben.
Aan de andere kant hebben we ook zin om naar een nieuw land te gaan met andere mensen en een andere cultuur. Ook was anderhalve maand leven in een camper net genoeg. Vooral rondom Melbourne was het ‘s nachts erg koud en hebben we veel moeten schuilen in de camper door regen en aanvallen van verschillende soorten vliegenplagen. Ook begon Ronald een trauma op te lopen van een aantal gesignaleerde spinnen in de camper. Waar Edward dan weer heel blij mee was aangezien de camper voor hem goed werd gecontrolleerd voor nog meer indringers.
Hier hebben we dankzij de hoge prijzen ons levenspatroon moeten aanpassen, wat ons verassend makkelijk afging. Het bier was duur en de casinobroodjes pindakaas en jam erg goedkoop. Wat sommigen daarom thuis niet zullen geloven is dat wij zeker minimaal 2x zoveel broodjes pindakaas gegeten hebben in verhouding tot het aantal biertjes gedronken! Naast de broodjes pindakaas en jam hebben we geleefd op kangaroevlees en goone.

Nadat we vrijdag onze camper hadden ingeleverd zijn we de laatste dagen in Australie verbleven in een hostel in St Kilda, het backpackercentrum van Melbourne. Dit hostel was net een studentenhuis. Erg smerig, dag en nacht druk en veeel feesten. We waren geplaatst in een dorm die we deelden met 1 van de meest opmerkelijkste gasten die we hier hebben ontmoet; Arthur (Fransman). Het maakte Arthur allemaal niets uit. Met een huurachterstand sliep hij al 2,5 week gemiddeld 4 uur per nacht aangezien hij overdag werkte in het hostel. Ook sliep hij al een aantal nachten zonder raam, die door een Duitser kapot was gemaakt, waardoor hij al dagen ziek was. Wij hadden de mazzel at dit raam snel werd gemaakt door middel van het vastspijkeren van een kartonnen doos aan het raamkozijn. Puur vakmanschap! Dit werd nog een bevestigd aangezien je dan ook de rommel zelf moest opruimen.
Verder was onze kamer elke avond de ontmoetingsplaats van het halve hostel en waren er zelfs mensen te vinden wanneer niemand van onze kamer er was. Vanzelfsprekend hebben we goed meegedaan met deze levensstijl en gaan we met een lekker slaaptekort richting Vietnam.

Na een geweldige zaterdagavond gingen we zondag rustig uitbrakken in het centrum van de stad. Dit bleek nog een legendarische dag te worden. In het vliegtuig richting Londen zagen we 2 Belgische meisjes die we gedoopt hebben tot Kelly en Annette. Tijdens de heenreis zagen we ze steeds weer tegen totdat bleek dat ze in hetzelfde hostel zaten in Cairns. Na een gesprek in Cairns bleken ze echt ongelofelijk saai te zijn en sinsdien was de grap dat Kelly en Annette langsreden veel te vaak gemaakt. Anderhalve maand verder staan we in Melbourne op een plein en bleken ze nog geen 3 meter van ons af te zitten en stonden ze ook op fotos die eerder van het plein waren genomen. Onze brakke dag was meteen geslaagd.

Verder zijn we ook nog een gokje gaan wagen in het Crown casino, het grootste casino van Australie. In dit immense casino passen minimaal 10 Holland casino`s. Jeroen heeft hier het budget veilig gesteld door met gratis gekregen geld (dankzij het inschrijven) een aantal keer te dubbelen op de roulettetafel. Ook zijn we nog naar het sportgedeelte van Melbourne gegaan. Hier hebben we onder andere de tennisbanen van de Australian Open en het stadion van Melbourne Heart gezien.

Dit was onze laatste Australische blog. In de volgende kunnen jullie verhalen verwachten uit Vietnam!

Greetings Edward, Jeroen en Ronald

Frits en Mary

Jeeeeee wat is dat snel omgegaan die ander halve maand hopelijk hebben jullie net zo'n top tijd in Vietnam, Cambodja, Thailand, Laos, Maleisie en Singapore en waar al niet meer,we kijken uit naar jullie volgend avontuur.xxxxxxxx

Tim

Lekker bezig mannen!
Klinkt echt helemaal te gek!
Drinken, eten, slapen, drinken, eten, slapen.
Zo zou het altijd moeten zijn.

Kom maar op met het volgende verhaal!

Groeten.
Tim

Thea Waal

prachtige verhalen jongens, ben benieuwd naar de volgende. veel plezier.

Marlous

Hoi jongens!!

Klinkt goed zeg. Had eindelijk weer eens tijd jullie verslag te lezen. Jullie raden nooit vanaf waar.... PETER PAN!! Moest alleen wel 2 dollar betalen voor een bandje. Oh oh oh. Maar klinkt erg goed!!! Onze camper was wel weer stuk gegaan, hebben inmiddels een nieuwe. Wat een verschil zeg.

Ga lekker genieten in Azie. Van het goedkope leven!!! Jullie zullen de broodjes pindakaas missen als jullie 3x per dag nasi eten ;)

Dikke kus!!

Sander

Ach so sie sind Aus tralie???....super. Nog een tip: Neem geen Mal eisie die meneer Viet nam uit de onderste Laos want die zijn nogal Taailand!
Sorry ik mis jullie toch.... jullie lachen tenminste nog om mijn slechte grappen.

Sander

Oja waren de tennisbanen van Australien open?