KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

Whitsundays en surf-blamage

Maandag zijn we vertrokken op een 3daagse zeiltocht langs de Whitsundays eilanden. Op een ruimte van 4 bij 7 hebben we met 12 man geslapen. Erg knus! Het weer tijdens de cruise viel jammergenoeg erg tegen. Het was winderig en bewolkt waardoor de hoge golven continu op en over de boot sloegen. Iedereen was drijfnat en de laatste dag was de boot zelfs gevuld met gele regenjassen. Jaja, goed bericht voor de thuisblijvers! Door het slechte weer konden we zelfs niet naar Whitehaven Beach, het beroemde parelwitte strand. De golven waren de 2e dag namelijk zo hoog dat Ronald niet eens lekker rustig in zijn bedje kon blijven liggen en Edward een bult op zijn hoofd heeft gekregen aangezien hij naar de wc ging tijdens een paar hoge golven.

Wel waren er veel gezellige jongeren op de boot en hebben 2 nachten gepartyd met veel goone in de baaitjes van de Whitsundays. Ook hebben we mazzel gehad aangezien we met het snorkelen toch nog even 2 uurtjes zon hebben gehad. Hier hebben wij wel erg mooi koraal gezien en vooral hele mooie vissen.
Edward en Ronald zijn die dag ook nog gratis gaan duiken aangezien we een mooie deal hebben gesloten bij het boeken van de boot. Het was een geweldige ervaring en we zijn tot 8,5 meter diep geweest! Hier hebben we kunnen zien dat het koraal wel degelijk erg mooi kleurrijke koralen en vissen tot een meter groot gezien.

Aan land gekomen zijn we door gereden vanwege het slechte weer terwijl ons nog de hele dag aan het golven was. We reden ditmaal met zn 4-en aangezien een Duits meisje van de cruise dezelfde kant op moest. In Mackay zijn we gaan overnachten, mmmkay. Hier hebben we een zeer leuke avond beleefd met wat Nederlanders en Duitsers op een camping waar voornamelijk, zoniet helemaal laveloze, mijnwerkers verbleven mmmkay. Ook hebben wij een tip uitgeprobeerd die we van een Nederlander hebben gekregen. Met behulp van een paar wattenstaafjes kunnen we vanaf nu af aan gratis wassen en drogen! Rond 12 uur s `avonds stonden alle 10 de wasmachines aan. Dus Ma, wassen is makkelijker dan we dachten!

Ook donderdag hebben we veel gereden en zijn we gestrand naast een snelweg net voor Rockhamton. Vrijdag zijn we naar de botanische tuinen in Rockhampton en een kleine dierentuin dierentuin. Die avond hebben we gekampeerd naast lake Awoomba. Dit was echt een prachtig meer! Hier hebben we, met behulp van een local, back to the nature, gebbqd. Met behulp van slechts 1 krantpagina, bladeren en takken hebben we hier heerlijk kunnen barbequeen. Edward en Ronald denken dat zelfs oom Bart hier een puntje aan kan zuigen! De foto’s hiervan komen ook binnenkort online, die je mbv de link rechtsonder in de site kan zien en downloaden via Picasa.

Zaterdag zijn we aangekomen bij de eerste surfbeach, Agnes Water. Helaas blijken we niet de echte surfdudes te zijn als dat we ons hadden voorgesteld! We konden namelijk net zo goed surfen als dat Peter S. op een luchtbedje kan klimmen, Sander kan keepen, Sjoerd kan voetballen, Imro kan rijden, Ruiters kan squashen, Van Ederen weet hoe het moet en Peet Koppes een bank naar beneden kan krijgen. Niet erg goed dus...

We hebben onderhand in het wild al veel dieren gezien. Bij het reef vele soorten vissen, schildpadden, dolfijnen en haaien. Ronald en Jeroen hebben tijdens het snorkelen trouwens ook een squidward gezien! Ook zijn er heel veel mooie vogels waarvan Auwel alleen maar durft te dromen deze in zijn volliere te hebben. De mooiste papagaaien, cookabuuras en parkieten vliegen hier rond. Daarnaast zijn we ook al een paar wilde kangoeroes tegen gekomen. Ronald denkt zelfs kamelen te hebben gezien tijdens het rijden (echt waar!).

Op dit moment zitten we niet in het zuiden van Queensland. In Cairns, waar we een week geleden waren, binnen 2 dagen 40cm regen is gevallen. Daarnaast zijn er in het zuiden van Australie bosbranden. Waar wij nu zitten, zitten we dus precies goed!

De camper beginnen we ook steeds beter te leren kennen. We kwamen erachter dat we achterwielaandrijving hebben toen deze wielen steeds verder in de modder wegzakten en Jeroen en Edward na het duwen flink onder de modder zaten. Tevens kunnen we de hoogte van de camper (2,5 m) beter inschatten. Dit kwam nadat we aardig wat bekijks kregen toen we bij het winkelcentrum een hangende lat van 2,4 meter kopten met de camper.

Al met al heeft alles ons de afgelope weken niet heel erg mee gezeten, maar we houden het daarentegen nog zeer goed uit!

De Australisch groeten,

Edward, Jeroen en Ronald

mariette

Hoi mannen
Erg leuk om weer wat van jullie te lezen.
Wat een avonturen weer!

Frits en Mary

Nou mooi verhaal hebben jullie weer neergezet,was Ronald erg dronken toen hij Kamelen dacht te zien?of was het een fata morgana?Veel plezier verder weer,en we kijken weer uit naar jullie nieuwe avontuur,ha ohja je kan ook proberen om met een rietje water in het geldkastje van de douches te spuiten(door het gleufje waar normaal geld in moet)met kracht,ohja hey Randy sssttttt.xxxxxxxx

mamma van Sander (SIL)

hoi mannen ,
leuk om van alles te lezen geniet een beetje mee.
Ik hou van reisen dat weten jullie.
Geniet als je jong bent onze tyd was anders daarom doen wij het nu
maar hebben nog maar 20 jaar
Dus geniet er maar lekker op los
grietjes Sil

Marianne

Dag boys,
Dit is echt een jongensverhaal, lekker kneuterig en er kan van alles fout gaan, maar ook genieten jullie enorm. Ik heb net het meisjesverslag gelezen (M+M), ook prachtig daar. We volgen jullie op de voet en genieten van alle mooie momenten die jullie meemaken. Lekker een fotootje erbij zodat we zien hoe jullie goed eten en jullie je vermaken.
Kortom, blijf schrijven groeten van tante Mar.

Mieke

Hey surfdudes!
Hoewel.. dit valt ons een beetje van jullie tegen! Maar gelukkig is er genoeg ander vermaak voor jullie. Want het ziet er goed uit allemaal op de foto's en te horen uit jullie verhalen. Blijf genieten, heel veel plezier.
Jullie andere tante.

Zus

Hey lieve broers en Jeroen! Had nog helemaal niet gereageerd! Geweldig verhaal! Mooie ervaringen!! Wauwwwwww!!!
Heb jullie gister weer ff gezien.... op de dvd! Mis jullie wel hoor! Ik ga zo maar weer ff wat leven in huize Prins brengen en bij mam op de koffie!!!
Keep us posted!!!!

Dikke kus!

Milou en marlous

Jongens vertel jullie truc met de wasmachine haha!!! Wij betalen ons scheel aan die dingen. Werkt dat ook voor de droger?:P veel plezier!!!

wilma swart+Jan

Lieve Jeroen en de Prinsen, eindelijk jullie reisverslagen gelezen. Het klinkt heerlijk, jullie hebben toch zo al aardig wat gezien en genieten behoorlijk.
Groetjes Wilma en Jan.

Ada van de Ven

jeetje wat mooi ik wil ook. Helaas de oudjes blijven in Nederand. Wie weet als we met pensioen gaan. Geniet ervan en blijf veel schrijven en foto's maken.
liefs ada