KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

De 2e mooie week!

Allereerst willen wij alle 3 iedereen bedanken voor de felicitaties!! ook de reacties die wij krijgen op onze blog vinden we erg leuk :)

Zoals verteld is door omstandig de verjaardag van Jeroen beperkt gebleven tot het kijken van rugby, maar is daarentegen de verjaardag van Ronald en Edward gevierd op het great barrier reef. Na 2 uur zijlen vanaf Cairns kwamen we aan bij het reef. Het reef was een leuke ervaring, maar hadden er wel wat meer van verwacht aangezien het niet overal even kleurrijk was en de hoeveelheid vissen ook minder was. Toch hebben we een mooie dag gehad en kom je de mooie stukken koraal af en toe tegen. Daarnaast hebben we dolfijnen gezien en met schilpadden en haaien gezwommen. Geweldig om achter deze beesten aan te zwemmen en ze op een meter afstand te kunnen zien!

De volgende dag konden we eindelijk richting het zuiden en zijn gekomen tot het Paluma range national park. Om bij onze overnachtingsplek (Jourama Falls) te komen zijn we via zandwegen en 2 kreekjes gereden met onze camper. Hier bleken wij de enigen te zijn op een camping midden in de bossen en omringt met massale rotspartijen waardoor meer dan 10 watervallen zijn gecreeerd. Bij de kreek naast de camping kwamen en stuk of 10 kleine schildpadden letterlijk naar ons toezwemmen. Daarnaast liep er een wildzwijn rustig naar eten te zoeken en sprong een kangaroe snel weg de bossen! Het was een heerlijke mooie rustige camping waar we het ook niet erg vonden onze behoeften te doen in een wc met een gat van 5 meter diep en buiten een koude douche te moeten nemen tussen enkel 4 spaanplaten.

Na rustig te zijn opgestaan zijn we doorgereden via Townsvill naar Homehill. Een flink stuk zonder bijzonderheden. Bij een informatie punt werden wij gewezen op een plaatselijke gratis camping in Homehill dat leuk scheen te zijn. Daar aangekomen bleken het parkeerplaatsen te zijn die naast een treinspoor stonden dat erg veel lawaai maakte wanneer er een trein langs kwam! Toch stonden alle plekken bijna vol en aangezien het donker werd besloten we te blijven staan en vroeg weg te gaan. Tijdens het eten ontmoeten we 2 Fransen die ons vertelden dat zij en veel van deze campeerders verderop werkten in een watermeloenen en paprika boerderij. Deze verbleven hier aangezien het gratis was en zij zo moe waren dat ze toch wel konden slapen. Zij verwezen ons door naar een grasveldje iets verderweg waar we ook gratis mochten camperen. Die volgende morgen dus vroegop gestaan en weg, want ook dit grasveld naast tennisbanen, een paarden renbaan en met een goor toilet gebouw verdient eigenlijk geen plekje in deze blog.

Vandaag staat Airlie beach op onze eindbestemming. Een uitgaansplaatsje waar je de tours kan boeken naar de Withsunday Islands. Deze eilanden met hun stranden behoren tot de mooiste van de wereld. Aangezien deze tours erg prijzig zijn en we er zeker van willen zijn besluiten we de volgende dag wat meer moeite te doen een goede tour de boeken. Deze avond sluiten we af in een barretje waar we voor $21,- 3 biertjes bestelden. Uitgaan zit er dus iets minder in hier in Australie omdat dit een normale prijs schijnt te zijn. Een tour boeken blijkt lastige opgaaf te zijn. Elke boot is de beste boot , elke boot is het goedkoopst, elke boot heeft het leukste personeel enzovoort. Na 2,5 uur besloten we voor maandag een tour met 2 overnachtingen de boeken op een (race) zijlboot, naar deze geweldige eilanden!

Op zondag hebben wij een rustdagje ingepland aan de Lagoon. Heerlijk weer was het! Dat is vandaag (maandag) wel iets anders nu we de tour gaan doen. We hebben de eerste regendruppels gehad sinds we zijn aangekomen, maar hopen dat het weer open gaat breken zoals het de voorgaande dagen ook deed. We hebben er iig wel zin in!

Groeten Edward, Jeroen en Ronald

Frits en Mary.

Helemaal leuk jongens om jullie te kunnen volgen,we kijken weer uit naar het volgende verhaal het is net een leuk boek waar je steeds een stukje in mag lezen.Zo maken wij,zij het niet in werkelijkheid steeds een stukje van jullie mooie reis mee.Groetjes Frits en Mary.xxx

Kim

yeaahh de eerste kangoeroe!
Jullie maken echt vette dingen mee! ben heel jaloers haha.
Veel plezier xx

Klaas en Co

Oppassen bij kreekjes. In Australia barst het van de zoetwatercrocs! Het maakt hun niet uit een wildzwijn, een kangaroo of een chillende human body!
Cheers mates!

Luka

Ha wereldreizigers!

Super leuk om jullie verhalen te lezen zeg! Wat maken jullie veel leuke dingen mee! Om jaloers van te worden;)

Heel veel plezier met de tour en genieeeeet!

Liefs, Luuk.

Denise

Whaaaaa met schildpadden zwemmen!!! :D Vet!!! Haaien daar in tegen... :S hmmm liever niet ;) Het klinkt allemaal weer erg goed, super leuk om jullie verhalen te lezen en volgends mij genieten jullie volop! Vooral mee doorgaan! :)

Heb net stukje van de videoboodschappen zitten kijken en Ron ik ben blij om te horen dat je me knuffels gaat missen! :D ;)

Have fun!

Kuss

Peet

De avonturen van "Kuifje in Australie" zijn niets vergeleken met wat jullie beleven. Alleen de plaatjes ontbreken. Kunnen jullie wat foto's bloggen? Nog veel plezier de komende dagen.

Frankie de Boer

He jongens
We benne net klaar hier in Zagreb en die schoffelaars hebben we 2 x het net laten zien. Ik denk: effe de talenten in Aussie laten weten. We staan volgens mij nu 2e want die haantjes hebben met 4 - 0 klop gehad in de koninklijke.
Ballen

Milou en Marlous

Hoi lieve familie!
Nu ik een dagje wifi heb, heb ik even heerlijk al jullie verhalen gelezen!! Klinkt goed allemaal! Begrijp dat jullie niets over jullie welverdiende rugby nederlaag willen vertellen;) sorry dit zullen wij er in ons volgende verslag nog wel even inwrijven. Wat is het duur hè!! Bij ons ook hoor. Maar wel heel mooi allemaal. Geniet lekker en we blijven jullie volgen! Ps: we hebben geproost op jullie verjaardag hoor!!

Pearl Mau Asam, jullie buurvrouw

Ha Edward, Ronald en Jeroen

Wat leuk jullie ervaringen te lezen. Van jullie ma de nodige info gekregen. Australië!!! leuke ervaringen... ja Port Douglas.. leuk stadje en lekkere vis. Ben ik ook geweest en Cairns en the Great Barrier Reef.. super.

Ach.. die Aboriginals.. lelijk? Je kunt niet alles hebben en bovendien... de Volendammers doen ook niet onder vooral na de Volendammer kermis! Ha Ha.

Ik ben ook net terug uit Nepal.. tweede keer. Wat ik allemaal niet heb meegemaakt!!! Jullie hebben het nu nog lux. Na Maart praten we wel verder hierover.

Nou.. geniet van alles; het is een enorme verrijking voor jullie. Vind het super cool. Ik blijf jullie volgen.
Groetjes ook van Gregory.