KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

Cairns en cape tribulation

De 2e dag in Cairns hebben we rustig aan gedaan aangezien we nog moesten bijkomen van onze jetleg. Wij hebben ons goed vermaakt door wat te zwemmen in de lagoon en te voetballen met een groep Duitsers en Brazilianen. 's Avonds hebben we nog een biertje gedronken met een Duitse jongen, die we ontmoet hebben tijdens de heenvlucht, en enkele locals op een terrasje in Cairns.

De volgende dag konden we de camper ophalen! Prima camper. Best schoon en de ruimte van de camper valt ons ook mee! Meteen gaan touren richting Port Douglas, waar een heel mooi strand is om vervolgens door te te rijden naar Cape Tribulation, een stuk tropisch regenwoud wat loopt tot op het strand, dat alleen te bereiken is per ferry. Super mooi gebied, overal regenwoud en rijdend op de smalle bergwegen zijn er veel mooie foto's genomen. Helaas bereiken we het strand nog niet omdat de avond valt. We besluiten bij een camping achter een bezinepomp te kijken. Er was niemand aanwezig dus we besloten lekker een plekje te pakken. Maar toen we de camper probeerden te starten ging het mis. De sleutel wilde niet meer omdraaien.
Na een uur wachten kwam de lokale roadservice, een beetje vreemde man (Bob) die volgens ons een paar bier op had en met dubbele tong aan het praten was. Hij bleek ons niet te kunnen helpen aangezien we een sleutelmaker nodig hadden. Nadat we volgende dag (zaterdag) met de camperorganisatie hadden gebeld bleek dat we pas maandag geholpen konden worden. Lekker dan....eerste dag is de camper meteen stuk en nu stonden we in de middle of nowhere in het regenwoud op een camping.

De camping eigenaar bood ons gelukkig gratis onderkomen aan en twee tenten om in te overnachten. We mochten zelf een plek uitzoeken waardoor we uiteindelijk een geweldig uitzicht op het regenwoud hadden. De volgende dagen besloten we het beste van te maken en zijn we liftend naar Maison swimming hole gegaan, een zwemplaats in het regenwoud, en vanuit daar zijn we doorgelopen naar Cape Tribulation. Super mooi, maar helaas konden we niet te lang blijven aangezien we zeker voor het donker thuis wilden zijn en we liftend terug moesten. Uiteindelijk ging dit makkelijker dan verwacht en waren we snel thuis. Terug op de camping hebben we voor het eerst tijdens de reis gebbqd!

De volgende dag was het feest aangezien Jeroen jarig was. We zijn die dag s`morgens met 2 Engelsen naar Cow Bay gegaan en s`middags met de campinghouder en andere locals naar de WK rugby wedstrijd Australie vs. Zuid Afrika gekeken die werd gewonnen door de eerstgenoemde. Tijdens de wedstrijd komen wij er steeds meer achter dat dit een alcoholisten dorp is en iedereen onder invloed rijdt. 1 van de stamgasten vertelde ons dat er in Cape Tribulation bijna geen politie komt. Zodra er politie op de ferry zit word het hele dorp ingelicht en is er bijna niemand meer op de wegen te bekennen. Ook werd ons vermoeden over Bob de automaker van tafel geveegd. Iedereen kende hem, en bij een paar bier zou hij het niet gelaten hebben!

Na de wedstrijd moesten we eerst bier blikjes aan de kant schuiven om zitplaats te maken in de auto van de camping eigenaar. Rijdend onder genot van een biertje bracht hij ons naar de camping en zijn we met hem en andere camping gasten gezellig gaan barbequen. We konden het erg goed vinden met de campinggasten, zo zijn we bijvoorbeeld al voor een bbq uitgenodigd aan de Gold Coast door Australische Nederlanders.

De volgende dag werden we snel weggesleept. Door miscommunicatie kregen we uiteindelijk in Cairns een nieuwe, betere, camper aangezien wij niet nog een dag wilden wachten. Opgeteld met onze vergoeding en onze geweldige ervaringen bleek het achteraf toch een geweldige weekend te zijn!

Vandaag zijn we aangekomen in Cairns, waar Ronald en Edward een mooi verjaardag in het verschiet hebben op het great barrier reef.

De prijzen hier vallen erg tegen, voor een fles en een blikje bier in de supermarkt betaal je al een euro en sigaretten zijn zelfs 12 euro. We zijn erachter gekomen waarom de Aussies altijd bbqen: de prijzen van het vlees is erg goedkoop. Lekker bbq-en dus! Wat ons ook opvalt zijn de aboriginals hier. De een is nog lelijker dan de ander. Veel van hen lopen zwalkend over straat doordat ze continu dronken zijn.

Groeten vanuit een veeeeeel te warm uit Australie! ;)

Edward, Jeroen en Ronald

Sjoerd Tuinstra

Goedemiddag Heren!

Allereerst alle drie gefeliciteerd met jullie verjaardagen! Zo te zien zitten jullie niet stil en dat is maar goed ook. Cape Tribulation lijkt me een geweldige plek, lekker die saamhorigheid in het dorpje ;). Hier alles rustig en vooral koud. Het warme weer is afgelopen en de koude dagen ( en nachten) komen eraan. Hoop dat jullie meer geluk hebben met jullie andere camper, maar als je dan dit soort dingen blijft meemaken mag die camper elk weekend wel stuk, of niet? ;)

Veel plezier en hoor snel weer van jullie!

Sjoerd

Sil mam van sander

Ha binken ,
Ik volg jullie met de dag.
leuk die plaatselijke bevolking daar kom je niet mee thuis. zo,n lekker ding het zijn de lelijkste mensen die je maar kan bedenken,Wij hebben ze ook gezien.Maak er maar een foto van, (als je de kans krijgt ha ha )Jammer van de camper maar ja dat zijn dingen kan gebeuren.
Geniet van alles Groetjes Sil & Guus

Roi

Jullie waren dus in het goede dorp gestrand? ;)

Tof verhaal, en hoop dat de rest van de reis wat voorspoediger gaat!

Roi

Madelon

Allereerst natuurlijk felicitaties voor de twins.
Dit verhaal is echt een geluk bij een ongeluk. En mooi om ook mee te maken. De reis begint goed, dat belooft nog wat.
Enne te warm, geniet maar, want hier is de herfst losgebarsten!

Coen en Mieke

Ronald en Edward van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!! Zo te horen maken jullie er iedere dag al een feestje van. Gelijk hebben jullie. Veel plezier en groetjes van ons.

Thea Waal

Ronald en broer van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!!! Ik lees met plezier jullie reisverslag. in zo korte tijd toch alweer heel wat meegemaakt. Goede reis en heel veel plezier. groetjes.

Marianne

Hoi Ronald en Edward en natuurlijk Jeroen,
Jongens van harte allemaal met jullie verjaardagen en Proost, maar dat zal wel lukken zo te lezen. Leuk te lezen hoe het jullie vergaat. Ik blijf jullie volgen en schrijven. Groeten van alle Tishausers!!

Lex

He Edward, broer en vriend
Wat een mooi avontuur nu al in het begin.
Ben benieuwd naar wat jullie nog mee gaan maken.
Leuk om de reisverslagen te lezen.
Goede reis verder en have fun.
groet Lex (adidas)

Elly van Meijer

Ik kreeg gisteren pas de naam van jullie site door. Ga het zeker volgen. In ieder geval alsnog van harte gefeliciteerd namens ons allemaal met je verjaardag en geniet maar van de reis.

Juliette

He leukerds!

Hahahha... Mooi verhaal :) Hier wordt ik blij van.. Wat beleven jullie alweer veel.. Dan komt het aan op je improvistie vermogen. Juist door de tegenslagen zijn de geluk momenten groter ;) liften, drinken, bbq, adembenemende uitzichten, zon... Gewoon omdat het kan!

Ik kijk uit naar de volgende belevenissen! xxx

Imro

Hey mannen,

Klinkt allemaal super! Maar iedereen rijdt daar onder invloed? Ik hoop dat dat ze zooo ver van de kaart zijn als sommige hier thuis:p

Geheel volgens verwachting hebben jullie geen moeite om contact te leggen daar :p Hope dat jullie daar het slap lullen lekker verder kunnen zetten ;)

Verder heel veel plezier!

donny

Een goed begin is het halve werk, hopelijk nu alles weer opgelost met jullie happy camp(er).
De foto's zagen er al veelbelovend uit vanaf jullie camping spot, ben heel benieuwd wat er dan van het great barier reef getoond wordt hoor! Hoe is jullie verjaardag verlopen, beetje op het niveau van de locals gekomen ;)?
Mochten de Aussie's jullie nou lastig blijven vallen over rugby, wijs ze dan even op het feit dat we met de NL'se honkballers in de WK finale staan, mooie sportieve prestatie hoor!

Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!!!!

Ltrrzzz,
Don

Klaas en Co

Jongens, sorry verjaardag vergeten, alsnog van harte!!
Genoeg Forsters zo te horen. Have fun and take care.

Iwona Piotrowska

hallo Ronald, nog geveliciteerd met jullie verjaardag, zo zo het gaat lekker daar, al hoop meegemaakt, ik heb net al jullie verslaagen gelezen en moet zeggen , ben beetje jaloers haha, nou gasten nog heel veel plezier en ik volg jullie, gr uit koude nl

walter (timeout )

Hoi mannen,

Ik wens jullie veel leuke avontuur , ik gaa zeker op de site naar jullie berichten kijken .
groetjes walter,

irene schrijvershof

hahaha....ik ben net twee weken geleden teruggekomen uit cairns....en indd...die abo's zijn lelijk! hahaha...en dronken all the time....bier is duur....en cape tribulition super mooi!!!