KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

Koh Pha Ngan en Maleisië!

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk is dit onze laatste blog die we nog vanuit het buitenland zullen gaan posten, maar daarom niet minder leuk ;)

We zijn naar Haad Rin gegaan. Op ongeveer 50 meter van het Full moon strand hadden wij onze hotelletje gevonden. Dit strand is zonder Full moon trouwens ook nog wel redelijk mooi wit, met palmbomen en is best levendig. Je merkt wel dat het hier voornamelijk om te full moon draait. Overal kom je het tegen, om maar niet over de 10-tallen souvenier shops te beginnen die allemaal volstaan met de even lelijke full moon shirts. Op de dag van de half moon zijn we eerst nog even een scooter wezen huren om het andere deel van het eiland ook te kunnen zien. Echter dit gedeelte kent een stuk slechtere wegen dan het andere gedeelte van het eiland, waardoor wij al blij waren dat we na een uur rijden bij het eerste strand waren aangekomen. Aangezien dit een chill dagje zou worden met de Half moon in het verschieten zouden we rustig aan doen en bij dit kleine mooie afgelegen strand blijven relaxed. Hier hebben we nog even voor het laatst wat kleur opgedaan om daarna terug te gaan naar Haad Rin om ons op te maken (lees op bed te liggen) voor de Half Moon.

De Half moon is een festival in de jungle van Koh Phangan, dit is niet ons eerste feestje in de jungle. We zijn vergeten te vertellen dat we eerder deze week ook al naar een jungle feestje zijn geweest met 2 hippies die we hadden ontmoet tijdens het duiken. Dit was duidelijk een feestje wat hun beter op het lijf geschreven was. Het was best een leuk feestje, alleen de hippies die allemaal op rare manieren uit hun dak aan het gaan zijn is best grappig om meegemaakt te hebben, maar niet echt ons ding. Met deze voorinformatie hoopten wij toch wel dat de Half moon meer ons ding zou gaan worden. Gelukkig werd dit het zeker! Een beetje hetzelfde concept als de Full Moon, veel fluoricerende verf, decoratie en shirts, en wat minimaal en house muziek. Erg leuk en gezellig feestje gehad in de jungle! Wel balen dat we alweer om half 3 in ons bed lagen. We zouden om 6 uur opgepikt worden met de taxi om te ferry te pakken en daarna door te reizen naar Maleisie.

In het eerste plaatsje in Maleisie, Penang, zouden we alleen de nacht verblijven om door te reuzen naar Ipoh waarvanuit wij naar de Cameron Highlands zouden gaan. Maleisie is een moslim land, maar voor het eerst konden wij eindelijk weer eens lekker rijst eten! De keuken is hier heel anders en veel lekkerder dan in de andere 'rijstlanden' waardoorheen wij de afgelopen tijd hebben gereisd. De volgende dag zijn we verder gegaan en zijn we in het plaatsje Ipoh aangekomen waar de hereniging weer plaatsvond met Jeroen. Deze is ook een stuk bruiner geworden en is voornamelijk uit geweest in het kustplaatje Sihanoukville in Cambodja. Daarna heeft hij het vliegtuig gepakt uit Phnom Pehnnaar Kuala Lumpur en daarna met de bus aangekomen op de afgesproken plek. Hier vanuit zijn we de volgende dag naar de Cameron Highlands gegaan. Dit is een gebied in de bergen wat voornamelijk bekend staat om zijn thee plantages, aardbijenplantages, en diverse andere gewassen die er worden verbouwd. Vooral heel mooi om te zien is als de bergen compleet zijn gevuld met een mooie groene thee plantages. De foto's van ons of op google zullen misschien een beter beeld geven dan deze beschrijving, maar het was in ieder geval net zo mooi als de foto's in de reisfolders! Ook grappig was dat we nog even naar een vlindertuin zijn geweest dat niet alleen maar vlinders had. We mochten verschillende dieren over onze handen laten lopen. Zoals een beatle van 15cm, een wandelende blad, een gekko en een schorpioen.

Momenteel zijn we alweer aangekomen bij het Taman Negara national park. Dit is het oudste oerwoud ter wereld (130 miljoen jaar). Hier gaan wij morgen een tour doen, maar hopen wel dat het wat beter weer wordt. Ons plan om nog wat langer te verblijven op een kustplek met mooi weer bleek achteraf goed uitgepakt te zijn. We hebben hier in Maleisie vanaf ongeveer 3 uur in de middag telkens stortbuien die minimaal tot bedtijd duren. Weg met het mooie weer dus! Achja dan kunnen we alvast een beetje wennen aan het weer bij thuiskomst denken we maar!

Nou tot snel zullen we deze keer zeggen!

Groeten,

Edward, Jeroen en Ronald

Zus

Lieverds!!! Laatste weken genieten!! Daarna lekker weer thuis!!!!
dikke kus tot snel

Marlous

Jongens ik blijf gewoon trouw reageren hoor;) leuk verslag weer en wat doen jullie nog veel in maleisie!! We hebben weer wat ideeën opgedaan, maar vinden het wel lastig kiezen voor maleisie.. Willen de reis niet afsluiten met alleen maar regen. Geniet geniet geniet!!!! Thuis zal maar saai zijn... Veel plezier!! X