KoppesEnDePrinsen.reismee.nl

Terug naar de Thaise eilanden!

Beste allemaal,

Wij zouden dus naar Koh Phangan gaan. We rezen via Bangkok, waar we half 5 's morgens aan kwamen. Hier kwamen we erachter dat de bus Richting Koh Phangan om 7 uur 's avonds vertrok. Met deze optie zouden we nog een nachtje verblijven en de volgende dag afreizen naar het eiland. Echter de bus richting Koh Samui (dat naast Phangan ligt) zou 2,5 uur later vertrekken. Wij hebben toen de keuze gemaakt om deze bus de pakken en binnen 1 keer dus door te reizen. Dat betekende dat we die avond om half 9 in ons hotel zouden aankomen waar we de vorige dag om 11 uur smorgns waren weggegaan. Onze reis bestond uit eerste de boot, dan een minibus, andere minibus, grencontrole, Tuk Tuk, bus, nog een bus, ferry, bus, en daarna nog een stuk lopen. Maar daardoor hebben we wel een dag ingelopen op onze planning!

Het plan was gelijk een ferry te pakken de volgende dag naar Koh Phangan. Maar nu we toch op Koh Samui waren besloten we er een dagje te blijven om het hele eiland over te scooteren en even een kijkje nemen op welk strand we op een volgende vakantie willen verblijven. Koh Samui is het meest touristische eiland van Thailand en is een echt verwesterd resort eiland. Ze hebben hier veel touristische attracties gemaakt zoals bijvoorbeeld olifanten rijden (die leven er niet eens), karten en een golf range. Dit laatste vonden wij wel even leuk waardoor we 5 minuten later tussen de palmbomen badend in het zweet golfballen stonden te rammen (de techniek is namelijk niet zo best). Daarna weer verder gereden langs de prachtige stranden. Wij vonden het grootste strand wel indrukwekkend aangezien werkelijk elke meter benut met 5 sterren resorts. De een nog mooier dan de ander! 's Avonds waren we uitgeteld na de drukke dagen en hebben we nog lekkere verse vis gescoord en wat geskyped, maar zijn we vroeg gaan slapen om de volgende dag bij onze echte bestemming aan te komen waar we het er eens lekker van zouden gaan nemen.

Op Koh Phangan zijn we richting Koh Ma beach gegaan. Dit is een mooi strand vanaf waar je via de zee naar een klein eilandje voor de kust kon lopen. Ook kon je hier erg mooi snorkelen en duik trips boeken richting Sail Rock. De derde dag zijn we naar Sail Rock gegaan om 2 duiken te maken. Sail Rock schijnt de mooiste duikplek in de golf van Thailand te zijn met heel veel vis. Je dook hier echt tussen veel scholen vis varierend van 50 tot 1000 vissen, varierend van 30 tot 80cm. Het meest indrukwekkend waren de grote scholen barracudas. Maar naast dat ook veel andere vissen gezien tot meer dan een meter groot en zelfs een moray eel. Aan het einde sloten we af door via een halve grot omhoog te zwemmen wat ook erg mooi was. De andere dagen hebben we lekker relaxed op het strand gelegen en 's avond op ons balkonnetje van onze bamboe hut gezeten. Deze had lekker uitzicht op zee en zat ongeveer 20 meter van het strand. Een van deze dagen vonden we het ook wel eens tijd wat te gaan doen aan onze physieke gesteldheid. Na 5 maanden niet zoveel te hebben uitgevoerd, en we de biertjes maar niet gaan tellen, is deze toch wat achteruit gegaan. We zijn toch wat spieren verloren en wat vetjes aangekomen. Zoals menig persoon is opgevallen op de foto's is Edward er wat erger aan toe. De bijnaam Eddie is daarom (volgens hem tijdelijk) even veranderd naar Faddy. Deze kilo's moesten dus ook bergop getild worden. Gecombineerd met de brandende zon, hitte, luchtvochtigheid en het heuvelig parcours was dit en klap in onze gezicht. Na 2,5 kilometer waren we uitgeteld zijn zijn we op het strand wat gaan drinken. We hebben besloten terug te gaan en zijn thuis even lekker wezen bijkomen.

Na 3 dagen hebben we een hutje gereserveert op Bottle beach. Bottle beach is een strand die je alleen per boot of per 4wheeldrive kan bereiken. Je kan er werkelijk niet zoveel doen, maar ik hoop dat we jullie na de volgende opsomming niet zorgen hoeven te maken dat wij ons hebben verveeld. Het bestond uit een mooi wit strand, veel te blauwe zee (zonder windmolen parken), prachtig weer (32 graden), een hutje op het strand onder de palmbomen, 3 meter van het resort en zwembad, 's nachts gaan slapen en 's morgens opstaan met het geluid van de zee, leuke thaise gasten als personeel (met 1 konden we Nederlands praten aangezien hij leuk vond om te leren!), gezellige mensen en premier league voetbal. Heerlijk dus! We hebben nog wel 2 activiteiten ondernomen. Deze bestond uit het lopen naar de top van de berg, wat erg mooi was, en vissen! We hadden namelijk van tevoren visspullen gekocht. Dobbers, loodjes, haakjes, draad en inktvis. Nadat we 2 takken hadden gevonden als hengels zijn we gaan vissen op tropische vis. Het zag er even naar uit dat het meer neer kwam op het chillen in de zon, maar na enige tijd en veranderingen van tactiek begonnen ze toch echt te bijten. We vingen enkele tropische vissen(/jes, ongeveer 15 a 20cm) en het resultaat was dat Edward won met 3-2. Edward had ook mooiste vis, met tanden, maar helaas wist hij ook dat er hiervoor geen prijzen worden uitgerijkt in de familie-vis-reglementen en heeft hij dus enkel op 1 onderdeel gewonnen. Na hier 2 nachten te hebben verbleven zijn we gister naar Haad Rin toe gegaan. Hier hebben we een huisje 50 meter van het strand waar wij iets meer dan anderhalve maand geleden ook zijn geweest. Leuk om weer even te zien hoe het strand er uit ziet zonder de Fullmoon en wat herinneringen op te halen.

Vandaag gaan we eerst nog even wat van Phangan zien met de scooter en daarna even lekker rustig aan doen. Vanvond is namelijk de half moon party in de jungle waar wij nog even een kijkje gaan nemen. We zullen hier alleen niet tot heel erg laat blijven aangezien we morgen om 6 uur 's morgens worden opgepikt voor de ferry. We moeten ons nu aan de planning houden voor Maleisie, waar we we weer met zijn 3-en gaan reizen.

Groeten,

Edward en Ronald

Mieke

Hey Ronald en Edward.
Wat hebben jullie het daar super. En wat is het daar mooi hé. Ga nog heerlijk genieten van jullie laatste weken, van alle mooie strandjes, van het heerlijke zonnetje, van alle lekkere drankjes!! Fijne tijd nog en groetjes van ons XX.

sil

Nu boys nog even genieten.Laat je nog even masseren, door zo'n taise dat is heerlijk of komen ze niet op het strand( bij ons wel) Dat is wel niet voor de lijn maar dat gaat in N.L er wel weer af.Dan is het weer hart werken geblazen.Groetjes Sil

Marlous

Nou die eilandjes bevallen ons ook wel hoor :) bijna onze full moon party!!! Helaas maandag alweer Thailand uit.. Jullie Azië uit, nog veel stommer. Maar wel een hele gave ervaring rijker!!:)